חיים ביבס: "החלטה של ר"ע לקיים תח"צ בשבת היא בעייתית"

"המטרה היא להמשיך לתת לרשויות במעמד סוציו אקונומי 1-4 סבסוד מלא לקייטנות, ולרשויות במעמד סוציו אקונומי 5-7 להשתתף במעט במימון הקייטנות".
אבי יעקב No Comments on חיים ביבס: "החלטה של ר"ע לקיים תח"צ בשבת היא בעייתית"

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס העניק ראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית ברדיו קול חי במהלכו התייחס למהלכו של שר הפנים אריה דרעי בקייטנות ולסוגיית חילולי השבת: "נושא התחבורה נתון להחלטת המדינה"

"המטרה היא להמשיך לתת לרשויות במעמד סוציו אקונומי 1-4 סבסוד מלא לקייטנות, ולרשויות במעמד סוציו אקונומי 5-7 להשתתף במעט במימון הקייטנות".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שהעביר הבוקר עם שר הפנים אריה דרעי את ההנחה בקייטנות, התראיין הערב מר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, לאבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס להישגים בסוגיית הקייטנות, "קודם כל אני רוצה לברך את שר הפנים שהרים את הכפפה ונכנס פנימה כדי להקל על ההורים בנושא של הקייטנות".

ביבס הסביר את מהות המהלך: "בית ספר של קיץ (קייטנה) עולה 850 שקלים. יש סבסוד של הרשויות במעמד סוציו-אקונומי עד 4 שמקבלות סבסוד מלא. ורשויות בעלות ניקוד של מעל 4, משלמות 400. התכנית הייתה אמורה להמשיך גם לכיתות גדולות יותר, אך משרד החינוך עצר. ההורים דורשים לעשות את ההנחה לכלל הילדים אבל מצד שני משרד החינוך נסוג אחורה".

לדבריו, הבוקר, שר הפנים הביא את הבשורה המשמעותית, "הוא אמר היום ש-164 רשויות פריפריה יקבלו בין 300 ל-600 שקלים עבור הקייטנות הללו". הגדרתה של פריפריה אינה רק בצפון הארץ או בדרומה, "פריפריה אינם דווקא גאוגרפית אלא גם פריפריה חברתית כמו בני ברק וכדומה".

"מכאן אנחנו פונים לשר החינוך נפתלי בנט ומבקשים ממנו להשלים את המלאכה", הוסיף ביבס. "המטרה היא להמשיך לתת לרשויות במעמד סוציו אקונומי 1-4 סבסוד מלא לקייטנות, ולרשויות במעמד סוציו אקונומי 5-7 להשתתף במעט במימון הקייטנות".

במהלך הראיון נשאל ביבס בנוגע לדעתו בסוגיית חילולי השבת, "כראש עיר חילונית, איפה ה'אני מאמין' שלך בסוגייה?", שאל מימרן את ראש עיריית מודיעין. "אני מחלק את זה לשניים", השיב ביבס. "כראש עיריית מודיעין, אני דוגל ב'חיה ותן לחיות'. שכל אחד יעשה מה שהוא חושב. כאשר עשינו את הבדיקה האם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, היו חילונים שהתנגדו והיו דתיים שתמכו. הדעות כאן מגוונות".

"בסוגיית העסקים", הוסיף ביבס. "בכל הארץ וגם בעיר מודיעין, כל עסק שרוצה לפתוח בשבת, יכול לפתוח, אבל כולם מעדיפים שלא לפתוח מסיבות שונות. אף אחד לא כופה ואני מציע גם שלא לכפות. זה לא תפקידי".

עם זאת, אמר ביבס כי החלטה של ראש עיר לקיים תחבורה ציבורית בשבת היא בעייתית, "נושא התחבורה נתון להחלטת המדינה, ראש עיר לא יכול לעשות שבת לעצמו. בעיר מודיעין שהיא עיר פלורליסטית לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת אם המדינה לא תחייב אותנו לעשות זאת. אני מציע להשאיר את התחבורה תחת מדינת ישראל. הרעיון שבאים לקחת חלק מהתפקידים של המדינה לרשויות המקומיות. צריך לתת למדינה להשלים את מלאכתה בנושא".



0 תגובות